Az új év hajnalán mindannyian drukkolunk, hogy jól alakuljon elkövetkezendő 365 nap. Az újnak azonban hely kell, és ezt a helyet nekünk kell felszabadítanunk. Ha erre az öt területre odafigyelünk, és ott kitakarítunk, akkor felkészülten fogadhatjuk be az újat és a jobbat az életünkbe:

Tárgyak, dolgok, dekorációs elemek

Nem véletlen, hogy a térrendezés ősi tudománya, a feng shui is, a selejtezéssel és rendrakással kezdi az átalakítást. Én év közben is szeretem folyamatosan átválogatni és továbbadni a dolgaimat. Ebbe némi automatizmust is beépítettem. Például az olyan ruhákat, amit két évig nem vettem fel, biztosan továbbadom, mert megfigyeltem, hogy a két év egy vízválasztó ebből a szempontból, és amit addig nem vettem fel, azt már nem fogom hordani. Néhány napja a gyerek – kérésemre és nagy meglepetésemre – saját kezűleg kiválogatott egy nagy zsáknyi játékot, amit félretehettünk a padlásra. Ő még nem állt készen a teljes elengedésre, de 4,5 évesen ez nagy eredmény! Most sokkal kellemesebb és frissebb a levegő itthon, szinte lélegzetet is könnyebb venni. Ha pedig észreveszed, hogy egy tárgyat nem szeretsz, már nem tetszik, sosem tetszett vagy negatív érzelmek és emlékek kötődnek hozzá,  azonnal távolítsd el azt a környezetedből lelkiismeret-furdalás nélkül!

Levelezések, fájlok, mappák, email-ek, kütyük, online jelenlét

Takarítsd ki a kompjuteredet, a telefonodat és egyéb kütyüidet is a fentiekhez hasonlóan. Iratkozz le olyan hírlevelekről, amiket már hosszabb ideje nem nézel meg, nem töltenek fel energiával, bűntudat forrásai vagy a tehetetlenség, értéktelenség érzését keltik benned. Törölj ki linkeket a ’kedvencek’ listáról, válogasd át az applikációidat, selejtezd ki a kontakt listádon lévőket. Az itt-ott letöltött anyagok közül töröld a feleslegeseket. Csinálj rendszerező mappákat, amikbe a régebbi anyagokat tematikusan be tudod tenni. Bármit, ami rossz energiákat, érzéseket kelt véglegesen töröld ezekről az eszközökről, illetve a halogatott ügyeket rendezd! Ha fontos, hogy megtarts negatív töltetű levelezéseket, dokumentumokat pl. válással kapcsolatos levélváltások, üzleti viták dokumentumai stb. inkább tedd rá azokat egy fizikailag különálló pendrive-ra, külső winchesterre vagy felhőre, de ne tartsd a gépeden, vagy azon az eszközön, amit minden nap használsz! Az online jelenlétedet is felülvizsgálhatod, kiléphetsz csoportokból, amiket már nem használsz, korlátozhatod mások posztjainak megjelenését az idővonaladon, ha azok kedvezőtlenül hatnak rád vagy ismétlődően elrontják a napodat. Ne félj nem maradsz le semmiről!

Emberi kapcsolatok

Vizsgáld át emberi kapcsolataidat! Kik azok, akik feltöltenek, erősítenek és segítenek téged? Kik azok, akik keresik a kapcsolatot veled és tudni akarják, hogy vagy? Kik azok, akik örülnek, ha megkeresed őket? Kik azok, akiket te nem keresel, pedig szeretnéd tudni, hogy vannak? Mindeközben ne terheld magad neheztelő gondolatokkal és érzésekkel. Mindenkinek megvan a saját élete, nem várhatod el, hogy úgy viselkedjenek, ahogy te elképzeled, és te sem tudsz mindenkinek megfelelni. Gondold át, azt is, hogy milyen irányba szeretnél új kapcsolatokat kiépíteni, mit szeretnél megtapasztalni az emberi kapcsolataidban a következő évben. A terhes, elvárásból fenntartott kapcsolatokat azonban ne tartsd meg, vagy tedd őket pakolópályára egy ideig. Az emberek, a kapcsolatok is mindig változnak, és sokszor van az, hogy egy ideig semmi sem történik egy kapcsolatban, aztán hirtelen megint keresitek egymást, de az is lehet, hogy nem. Ez is jól van így.

Gondolatok

Byron Katie, aki a mélydepresszióból gyógyította ki saját magát, rájött arra, hogy minden szenvedés mögött egy gondolat húzódik – egy gondolat, amit arról a helyzetről gondolunk. Tehát nem a helyzet, hanem a gondolat a szenvedés forrása. Amikor ezt tényleg megértettem és elkezdtem odafigyelni rá a saját életemben, elképesztő felismeréseket hozott. Ilyen gyakori gondolatok például, hogy az élet igazságtalan, vagy hogy valaminek így vagy úgy ’kellene’ vagy ’kellett volna’ lennie, vagy valakinek így vagy úgy kellene viselkednie. De mivel nem úgy van vagy volt, ez nagyon sok szenvedést okoz, mert a ’kellene’ és a ’kellett volna’ egy nemlétező állapot, amely sokszor éles ellentétben áll azzal, ami aktuálisan van. Így csupán a gondolat elengedésével rengeteg energia felszabadul, hiszen nem táplálod tovább az illúziót. Mert biztosan igazságtalan az élet? Lehet egyáltalán az élet igazságtalan? Mit jelent egyáltalán, az hogy igazságos? És mi van ha tényleg igazságtalan az élet? Mi van, ha a másik ember nem úgy gondolja vagy nem azt csinálja, amit te jónak látsz? Mihez tudsz kezdeni ezzel? Rá kell jönnöd, hogy ezek a gondolatok semmin sem változtatnak, azon kívül, hogy rosszul érzed magad tőlük. Függetlenül attól, hogy te hogyan minősíted a helyzetet, az van, ami van! Úgy sikerült, ahogy sikerült! Ha tovább akarsz lépni, nem tudsz mást csinálni, mint hogy elfogadod az élet ’igazságtalanságát’ vagy mások ‘hülyeségét’ és megpróbálod kihozni a legjobbat abból, ami van és rendelkezésedre áll! A neheztelő, visszahúzó, önostorzó gondolatok lebénítanak, kiütnek, várakozásba és álomvilágba taszítanak téged!

Szavak

A panaszkodó, szidalmazó, önlekicsinylő, negatív töltetű szavaknak (is) sajnos életformáló erejük van. Kár, de jó mélyen belénk ívódott ez viselkedés. Mert tényleg jól esik egy jó kis szörnyülködés és panaszkodás, viszont megfigyeltem, hogy nekem mindig rossz kedvem lesz ezektől. Ezért, ugyanúgy, mint a gondolatoknál, szelektálj, hogy tudsz vagy akarsz-e a dologgal kezdeni valamit. Ha igen, hajrá. Ha nem, akkor feleslegesen ne vitatkozz, ne panaszkodj, ne szörnyűlködj, és ne rontsd el a hangulatodat parttalan információ-cserével, meggyőzési kísérletekkel és csatározásokkal, mert azokon túl is van élet, sőt szerintem ott van csak igazán! 😉

Szlávik Krisztina – coach
www.teremtobeszelgetesek.hu
Beszélgess velem és teremts egy szebb jövőt magadnak!

Pin It on Pinterest

Iratkozz fel a hírlevélre

Iratkozz fel a hírlevélre

Iratkozz fel a Teremtő Beszélgetések hírlevélre, hogy ne maradj le semmiről!

Email*
Név*

Sikeres feliratkozás!